آشنایی با پکینگ برج خنک کننده شرکت مهتاب گستر

پکینگ برج خنک کننده یکی از قطعات مصرفی در برج‌ های خنک‌کننده به شمار می‌ رود. پکینگ های برج خنک کننده انواع مختلفی دارند و در استفاده از آن ‌ها باید به نکات مهمی مانند زمان تعویض آن‌ ها، مدل پکینگ مورد استفاده و محاسبه دقیق ظرفیت و تعداد آن‌ ها توجه کرد. پكينگ برج خنک کننده به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده عمل می ‌کند.

در واقع هدف از استفاده پکینگ در برج خنک کننده به حداکثر رسانيدن عملكرد دمايي برج خنك كننده می‌ باشد. با استفاده از مقدار مناسبی از پکینگ می ‌توان راندمان برج خنک کننده را شدت افزایش داد. پكينگ برج خنک کننده با افزایش سطح تماس آب با هوا زمان مناسب برای کاهش حرارت آب ورودی و خنک شدن آن را فرآهم می ‌کند.

قیمت پکینگ برج خنک کننده معمولاً حدود 10 تا 20 درصد قیمت یک برج خنک کننده می ‌باشد و به همین دلیل استفاده از آن ها اقتصادی می ‌باشد. پکینگ برج خنک کننده و مواد پر کننده برج در برج ‌های خنک کننده برای ارائه یک سطح بلند برای چگالش و تغلیظ بخار بدون محدود کردن جریان هوا استفاده می ‌شود.

پکینگ برج خنک کننده در شکل های مختلف و بر اساس کاربرد آن، به صورت یک توده مستحکم تهیه و ساخته می ‌شود. در عمل یک ستون استوانه ‌ای شکل، یک سطح وسیع تر را برای گاز و مایع در یک اسکرابر شبکه ‌ای برای ایجاد تماس فراهم می ‌کند.

پکینگ برج خنک کننده همچنین در تصفیه آب، تولید آب داغ با تماس مستقیم، اکسیژن سازی، انجماد، جذب، دفع، اصلاح، استخراج، خشک کردن، مخلوط کردن، مزارع پرورش ماهی، فیلتر کردن بیولوژیکی و تصفیه گاز های گلخانه ‌ای استفاده می ‌شود.

معرفی انواع پکینگ برج خنک کننده

پکینگ های برج خنک کننده از نظر شکل هندسی نیز دارای اشکال مختلف و متنوعی هستند که به شرح زیر می ‌باشند:

·        پکینگ فیلم

·        پکینگ نت اسپلش

·        پکینگ گرید اسپلش

·        پکینگ رندوم اسپلش

·        پکینگ اسپلش وی بار

انواع پکینگ برج خنک کننده طراحی و تولید شده در مجموعه صنایع پایدار متناسب با نوع کاربرد برج ‌های خنک کننده و کیفیت آب و هوا در گردش، حداکثر عملکرد حرارتی و حداقل میزان افت فشار را دارا بوده و قابلت انتخاب گسترده وسیعی از ابعاد، گام و ضخامت را ایجاد می ‌نماید.

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر نیاز های شما در مورد انواع پکینگ برج خنک کننده را می ‌تواند به راحتی و با بهترین کیفیت ممکن برآورده نماید.

انواع پکینگ برج خنک کننده طراحی و تولید شده در مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر متناسب با نوع کاربرد برج ‌های خنک کننده و کیفیت آب و هوا در گردش، حداکثر عملکرد حرارتی و حداقل میزان افت فشار را دارا بوده و قابلت انتخاب گسترده وسیعی از ابعاد، گام و ضخامت را ایجاد می ‌نماید.

انواع کاربری پکینگ در برج خنک کننده

·        بکارگیری در برج خنک کننده جریان مخالف

اگر که جریان هوای مکشی در خلاف جریان آب ریزشی از نازل یا آب پخش کن باشد به این مدل برج خنک کننده جریان مخالف یا کانترفلو می گویند. در این مدل برج خنک کننده پکینگ باید دارای شیار هایی عمودی جهت گذر میزان معینی آب باشد. پکینگ برج خنک کننده جریان مخالف عموماً در دو نوع فیلمی و اسپلش طراحی می شوند. پکینگ های فیلمی ظاهری شبیه لانه های شش گوشه زنبور دارند و از این رو به آن ها نوع لانه زنبوری نیز می گویند.

·        بکارگیری در برج خنک کننده جریان متقاطع

چنان چه جریان هوای مکشی در برج خنک کننده عمود بر جریان ریزش ثقلی آب باشد به آن برج خنک کننده جریان متقاطع می گویند. برج های خنک کننده جریان متقاطع یا کراس فلو عموماً نیازمند پکینگ هایی هستند که از دو جهت دارای شیار و منفذ ورودی باشند. پکینگ های برج خنک کننده جریان متقاطع عمدتاً در دو تیپ اسپلش و شانه تخم مرغی عرضه می شوند. پکینگ های شانه تخم مرغی ظاهری شبیه پکینگ های فیلمی دارند. پکینگ های اسپلش نیز در هر دو سیستم جریان مخالف و متقاطع بکار برده می شوند.

خصوصيات پکینگ مناسب در برج خنک کننده

·        در برابر خوردگی مقاوم باشد.

·        در مقابل عوامل شيميايي موجود در آب مقاوم باشد.

·        كم ترين افت فشار استاتيك را در برابر جريان هوا داشته باشد.

·        در مقابل درجه حرارت آب گرم تا ۵۰ درجه سانتي گراد مقاوم باشد.

·        زمان مناسبی براي ايجاد فيلمی از آب گرم جهت تبخير ايجاد نمايد.

متریال به کار برده شده در پکینگ برج خنک کننده

جنس پکینگ ها از نوع پلی پروپیلن (PP) و پی وی سی (PVC) می ‌باشد که اغلب نوع دوم (P.V.C) بیشترین کاربرد را دارد. پكينگ های برج خنک کننده شرکت مهتاب گستر از بهترین نوع ورقه‌ های PVC تولید می‌ شوند و با استفاده از افزودنی ‌های خاص، از نظر مشخصات فیزیکی، ضربه پذیری، استحکام کششی، مقاومت دمایی و ... منطبق با روش های تست استاندارد می ‌باشد. افزون بر اين در برابر اشعه ماوراء بنفش و رشد باکتری، ازجمله باکتری لژیونلا که اغلب در منابع آب طبیعی، آب‌ های راکد، چشمه‌ های آب گرم و باتلاق ‌ها وجود دارد، مقاوم می ‌باشند.

خصوصيات پكينگ مناسب براي برج هاي خنك كننده به طور خلاصه عبارت است از:

·        حداقل قابليت تجمع رسوب در پكينگ برج خنک کننده وجود داشته باشد .

·        پكينگ برج خنک کننده باید حداقل افت فشار و مصرف انرژي فن را در برداشته باشد .

·   پكينگ برج خنک کننده بايد در برابر آب با دما و خواص شيميايي خاص آن، مقاومت فيزيكي و شيميايي لازم را داشته باشد .

·   كيفيت سطح و هندسه پكينگ ها و همچنين مكانيسم عملكرد آن بايد به گونه اي باشد كه سطح تبادل يا زمان تبادل (آب و هوا) را طي يك مرحله ريزش آب از بالاي برج خنك كننده افزايش دهند.

 با توجه به موارد فوق براي انتخاب پكينگ برج خنک کننده بايد در برابر آب با دما و خواص شيميايي خاص آن، مقاومت فيزيكي و شيميايي لازم را داشته باشد .

مناسب جهت برج هاي خنك كننده بايد موارد ذيل جهت انتخاب پكينگ برج خنک کننده مورد توجه قرار گيرند:

·        افزایش نسبی راندمان برج خنک کننده

·        بالا بودن عمر مفيد پكينگ برج خنک کننده

·        سازگاري با جريان آب با آناليز شيميايي ارائه شده توسط كارفرما

·        ملاحظه حداقل ميزان رسوب گيري در برابر آب در گردش با آناليز ارائه شده

·   ايجاد شرايط مناسب دماي ورودي و خروجي آب در گردش با فن و سازه های موجود و مصرف حداقل انرژي ممكن

گام پکینگ برج خنک کننده چیست؟

گام پکینگ برج خنک کننده همان فاصله بین دو ورق در ساختار بلوک های لانه زنبوری می باشد. گام پکینگ برج خنک کننده در واقع مشخصه ای از تراکم صفحات پکینگ در برج خنک کننده می باشد. به هر میزان گام پکینگ برج خنک کننده بیشتر باشد تراکم صفحات کم تر شده و سطح انتقال حرارت نیز پایین تر می آید. گام های پکینگ لانه زنبوری عبارت است از گام 12، 14، 16،19،21 و 23 که رایج ترین آن ها پکینگ گام 19 و گام 14 می باشد.

کاربری های مختلف پکینگ در تجهیزات صنعتی

·        پکینگ یا پد سلولزی در کولر های صنعتی و کولر های سلولزی

کولرهای صنعتی با هدف شرجی کردن و افزایش رطوبت هوا قالباً از پد های سلولزی در سیستم خود استفاده می نمایند. پد های سلولزی در واقع عملکردی مشابه پکینگ در برج خنک کننده دارد که هدف اصلی آن افزایش ارتباط تماسی بین هوا و آب می باشد. پد های سلولزی شکلی لانه زنبوری داشته و قالباً از متریال PVC یا HDPE تولید می شود. 

·        پکینگ اسکرابر یا برج خنک کننده اسید

اسکرابر یا برج خنک کننده اسید دستگاهی برای خنک کردن اسید و استخراج اسید از مخلوط هوا و بخار می ‌باشد. پکینگ در اسکرابر به صورت پال رینگ یا راشینگ رینگ جهت ایجاد سطح تماس بین اسید و هوای محیط مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این نوع از کاربری پکینگ این تجهیز به صورت پال رینگ یا استکانی با متریال سرامیک یا استیل مورد کاربر قرار می‌ گیرد.

·        پکینگ برج خنک کننده

این بخش در برج خنک کننده یک شبکه منظم یا نا منظم از پوشال‌ هایی است که سطح بسیار زیادی را جهت ریزش آب فراهم می‌ کند. شبکه متراکم پکینگ‌ ها در برج خنک کننده را تحت عنوان پرکن یا فیلینگ نیز می ‌شناسیم. پکینگ ‌ها در تجهیزات صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. هدف استفاده از پکینگ در برج خنک کننده ایجاد سطح مفید برای تماس آب گرم و هوای سرد محیط بیرون می ‌باشد. به پکینگ در برج خنک کننده، سطوح خنک کننده نیز گفته می ‌شود.

پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر

طراحی و تولید انواع دستگاه های صنعتی از جمله انواع پکینگ برج خنک کننده متناسب با نیاز ها و در خواست های هر مشتری و مطابق با استاندارد های روز در شرکت ما انجام و کلیه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید پکینگ برج خنک کننده و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت پکینگ برج خنک کننده، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع پکینگ برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع پکینگ برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکینگ برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 66706377 66709528